Vanliga frågor

Vad är det för kvalitet på pappret som dina posters trycks på?


Mina posters trycks på ett 200g obestruket matt papper av högsta kvalitet. Jag använder mig av ett lokalt tryckeri och granskar själv alla posters innan jag paketerar dem. Bra för miljö, och säkerställande av kvalitét. Jag gillar kvalitét före kvantitet!




Levererar Barnboet till andra länder än Sverige?


Nej tyvärr inte i dagsläget. Men skicka gärna en förfrågan till info@barnboet.se, så kan vi se över varje enskilt fall.




Hur lång leveranstid är det från att jag gjort min beställning?


Vanligtvis tar det 3-4 arbetsdagar om ni beställt ett färdigt motiv. När paketet är på väg skickas ett mail till er med kollinummer för att ni ska kunna spåra leveransen. Tänk på att det kan vara längre leveranser under semestertider.




Hur kan man göra för att enklast få reda på när nya motiv finns att köpa?


Följ mig på sociala medier, där kommer allt nytt att publiceras, passa även på att anmäla er till vår mail lista, för nyhetsbrev i mailform. Ni kommer också kunna se kommande kampanjer på dessa sätt!




Hur kommer man i kontakt med er?


Via sociala medier, (Facebook och Instagram) skicka iväg ett DM så svarar jag vanligtvis inom kort. Barnboet drivs på sidan om min huvudsakliga sysselsättning, så jag svarar så snart jag har möjlighet.
Annars kan ni skicka ett mail till info@barnboet.se




Vilka ramar passar till era posters?


Färdiga ramar för måtten 30x40cm och 50x70cm finns i de flesta butiker som säljer ramar, exempelvis IKEA eller liknande.




Hur går frakten till?


Jag paketerar era posters omsorgsfullt inslaget i papper som sedan rullas ihop och får sin plats i en papprör, därefter skickas dessa spårbart med PostNord. Observera att det är viktigt att ni lämnar korrekt telefonnummer och mail i formuläret vid kassan, då detta krävs för avisering om när varan finns att hämta, om den inte går att leverera direkt hem till er. Leveranstiden brukar vara 3-4 arbetsdagar. Er beställning kommer att bearbetas senast två dagar efter att jag erhållit den, håll till godo!
Notera att leveranstiden kan vara något längre runt storhelger och semester.




Hur hanterar ni returer?


Skulle det vara så att vi skickat fel vara mot vad du beställt, eller om du ångrat dig efter leverans, så går varorna att returnera senast två veckor efter att varan levererats. Ta då kontakt med mig via mail info@barnboet.se alternativt via formulär här på hemsidan, eller chatt, så ser vi till att lösa det. Ni står för returfrakten, men ni får tillbaka pengarna för de varor ni returnerar.
(Obs! Retur eller ångerrätt gäller ej för specialbeställningar, till exempel ultraljudsillustrationer eller porträtt) Observera att pengarna återbetalas när varorna är återlämnade i gott skick, så se till att paketera väl. Spar gärna ursprungligt fraktemballage så kan ni använda den till returer.
Det tar vanligtvis 5-10 dagar för pengarna att synas på kontot efter återbetalning. Är godset skadat vid leverans (när ni tar emot det), ska det noga dokumenteras med bild och sedan ska bilden tillsammans med ert beställningsnummer skickas till mig per e-post: info@barnboet.se. Detta skall ske inom 2 dagar från att ni mottagit leveransen.





  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon

© 2020 by Barnboet
Mina posters får ej kopieras i digitalt eller fysiskt format.